22 април - Ден на Земята

 


       Денят  на Земята не трябва да е повод само един ден от годината да мислим за нашата планета.  С „Деца – слънца“ се впуснахме във вълнуващи приключения, развиващи екологичната култура на учениците. Споделям някои свежи идеи и инициативи, които проведохме в следобедните Занимания по интереси. Учениците участваха с ентусиазъм в националния проект "Бъди умен, мисли кръгово", бяха активни във всички дейности и получиха награди. С желание се впуснаха и в екологичното предизвикателство - "Световен ден на рециклирането" и станаха "Герои на рециклирането". 

   Започнахме с въвеждащ разговор по темата –„Земята – нашият общ дом.“ Как ще изглежда тя, ако спрем да я замърсяваме? Какво можем да направим за нея? Не пропуснахме и темата за рециклирането. С помощта на родителите, учениците изработиха уникални неща от отпадъчни материали и така си направихме „Празник на рециклирането“. Толкова оригинални идеи, сръчност, труд, креативност  бяха вложили, а и начинът по който представяха изделията, беше забавен. Инициативите не бяха една и две, а учениците се впускаха във всяко предизвикателство с голямо желание. Всичко това ме мотивира да създам тази книжка, за да видят колкото може повече хора какви творци имаме в нашето училище – отговорни и съзнателни млади хора. Щастлива и горда съм с всеки един от тях! 

  Бяха архитекти и строители. От подръчни и отпадъчни материали учениците  изработиха уникални проекти на тема „Нашата улица“. Представиха мястото, където живеят като чисто, със зелени площи. Не забравиха да изработят и контейнери за разделно събиране на отпадъци и ги оцветиха с подходящите цветове. Работиха по групи. Създадоха кръстовище със светофари, автомобили, жилищни сгради, парк с зеленина, детска площадка.

  В друго Занимание по интереси, говорихме за застрашените от изчезване животни. Запознахме се с „Червената книга на България“ и прочетохме за някои от тях. Вдигнахме адреналина и си поканихме животни в класната стая. Направихме си „Празник на природозащитниците“. Всеки ученик си избра животно или птица и разказа любопитни факти за него. С новите технологии вече е възможно и това – да се разхожда тигър в класната стая, до като ученикът споделя интересни факти за него. „Децата – слънца“ не се изплашиха, а напротив – много се забавляваха, когато над главите им прелетя Златен орел, Кралски питон пълзеше в краката им, а Кафява мечка се изправи и ръмжеше до тях. Научихме, че пандата се храни цели 16 часа на ден. Видяхме я как си похапва бамбук, разположена пред бюрото, в средата на класната стая.

  Завършихме цикъла от дейности с дискусия на тема „Как да опазим природата чиста“. Учениците си припомниха важни правила и споделяха начините за опазване на околната среда. Обещаха да продължат да я пазят. Изработиха табелки за двора на училището, с които да напомнят на всички ученици -  да изхвърлят отпадъците си в кошчетата и да се грижат повече за мястото, където си почиват и играят.

    Искам от сърце да благодаря на учениците и техните родители, които с ентусиазъм и огромно желание се включват във всяка предложена дейност! С моята колежка – Боянка Митева вярваме, че това е правилният път, по който трябва да вървим  - заедно – учители, родители, ученици. Надяваме  се в системата на  образованието ни да има  повече такива активни, всеотдайни и подкрепящи родители! Вярваме, че заедно възпитаваме отговорни и съзнателни хора, които обичат Земята и ще я предадат здрава, чиста и красива на поколенията.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Да спрем измението на климата, да стартираме климат на промяната

Добра практика, свързана със Световния ден на потребителите

Занимания по интереси - За Великден