22 април - Ден на Земята
Денят на Земята не
трябва да е повод само един ден от годината да мислим за нашата планета. С „Деца – слънца“ се впуснахме във вълнуващи
приключения, развиващи екологичната култура на учениците. Споделям някои свежи
идеи и инициативи, които проведохме в следобедните Занимания по интереси.
Учениците участваха с ентусиазъм в националния проект "Бъди умен, мисли кръгово", бяха активни във всички дейности и получиха награди. С желание се впуснаха и в екологичното предизвикателство - "Световен ден на рециклирането" и станаха "Герои на рециклирането".
Започнахме с
въвеждащ разговор по темата –„Земята – нашият общ дом.“ Как ще изглежда тя, ако
спрем да я замърсяваме? Какво можем да направим за нея? Не пропуснахме и темата
за рециклирането. С помощта на родителите, учениците изработиха уникални неща
от отпадъчни материали и така си направихме „Празник на рециклирането“.
Толкова оригинални
идеи, сръчност, труд, креативност бяха
вложили, а и начинът по който представяха изделията, беше забавен. Инициативите
не бяха една и две, а учениците се впускаха във всяко предизвикателство с
голямо желание. Всичко това ме мотивира да създам тази книжка, за да видят
колкото може повече хора какви творци имаме в нашето училище – отговорни и
съзнателни млади хора. Щастлива и горда съм с всеки един от тях!
Бяха архитекти и строители.
От подръчни и отпадъчни материали учениците изработиха уникални проекти на тема „Нашата
улица“. Представиха мястото, където живеят като чисто, със зелени площи. Не
забравиха да изработят и контейнери за разделно събиране на отпадъци и ги
оцветиха с подходящите цветове. Работиха по групи. Създадоха кръстовище със
светофари, автомобили, жилищни сгради, парк с зеленина, детска площадка.
В друго Занимание по
интереси, говорихме за застрашените от изчезване животни. Запознахме се с
„Червената книга на България“ и прочетохме за някои от тях. Вдигнахме
адреналина и си поканихме животни в класната стая. Направихме си „Празник на
природозащитниците“. Всеки ученик си избра животно или птица и разказа
любопитни факти за него. С новите технологии вече е възможно и това – да се
разхожда тигър в класната стая, до като ученикът споделя интересни факти за
него. „Децата – слънца“ не се изплашиха, а напротив – много се забавляваха, когато
над главите им прелетя Златен орел, Кралски питон пълзеше в краката им, а Кафява
мечка се изправи и ръмжеше до тях. Научихме, че пандата се храни цели 16 часа
на ден. Видяхме я как си похапва бамбук, разположена пред бюрото, в средата на
класната стая.
Завършихме цикъла от дейности с дискусия на тема „Как да опазим природата чиста“. Учениците си припомниха важни правила и споделяха начините за опазване на околната среда. Обещаха да продължат да я пазят. Изработиха табелки за двора на училището, с които да напомнят на всички ученици - да изхвърлят отпадъците си в кошчетата и да се грижат повече за мястото, където си почиват и играят.
Искам от сърце да благодаря на учениците и
техните родители, които с ентусиазъм и огромно желание се включват във всяка
предложена дейност! С моята колежка – Боянка Митева вярваме, че това е
правилният път, по който трябва да вървим
- заедно – учители, родители, ученици. Надяваме се в системата на образованието ни да има повече такива активни, всеотдайни и
подкрепящи родители! Вярваме, че заедно възпитаваме отговорни и съзнателни
хора, които обичат Земята и ще я предадат здрава, чиста и красива на
поколенията.
Коментари
Публикуване на коментар